Thursday, September 2, 2010

Chef Syafiqa Syeba In the House!

Assalamualaikum. Puasa tak? Awat ada nasi kat mulut tu? Haha
Harini, saya nak buat sedikit bingkisan sepanjang Ramadhan.
Ceritanya ialah....saya pandai masak!!
Yey! da boleh menikah dah ni. Kalau menikah sekarang takda maknanya hubby saya kena cari makanan kat kedai mamak sebab perut dia mesti penuh ngn air tangan kita ni. Hiks
So, takda siapa ke nak jadi fututre husband I ni.? aicheh!
Okeylah sebelum puasa harini batal kerana terlalu banyak merapu
mehlah saya tunjuk kat kamu apa makanan yang saya berjaya masak dengan berbekalkan rice-cooker je kat hostel ni. kantoi pulak memasak secara illegal. hahaha.
okeylah untuk tidak membuang masa lagi, ini lah makanan khas dari Pika yang dimasak sendiri utk berbuka!




Ini adalah Sardin Cap Ayam Brand
Sambal Tumis Udang, terlebih pedas rasanya, kot
Sup Sayur campur Sotong

Nasi putih, Ini Marinie masak
Tempe Goreng, makanan kebanggaan Johor


Ikan Goreng utk Pika, Marinie & Fad


Cukuplah kan lauk orang bujang memang macam ni.
Tapi kalau korang dah makan, boleh mengigau-ngigau nak lagi.
Esok berangan nak buat nasi lemak sambal kerang+rendang ayam
Aiyoo. Kenapalah tak amik kos masakan kan? Kenapalah belajar law.
Haha
Anyway, Selamat berbuka puasa my readers!

No comments:

Post a Comment