Thursday, October 27, 2011

Berangan Menjadi Rajin

Jeles bila saya tengok surrounding saya, ramai orang yang pandai-pandai,bijak-bijak,rajin-rajin. Tapi kenapalah saya ni tak tergolong di kalangan diorang. Apatah lagi nak tergolong di kalangan orang-orang yang warak. Tengok cara saya dress up saja dah tahu,saya ni macam mana orang nya.http://www.emocutez.com

Actually teringin nak jadi orang yang bijak, dihormati, dicontohi, dan disanjungi. tapi sampai sekarang wonder, bila lah nak berubah. Umur dah meningkat, tapi perangai masih keanak-anakkan. Tak dewasa langsung. Macam ni lah perangai, entah bila lah boleh kawen.hekhek.sempat lagi. boyfriend pon takde.

Anyway, saya ni taklah malas sangat orang nya, tak juga rajin sangat. orangnya so-so. Bak kata ibu saya, "kalau rajin belaja,awak ni lagi pandai dari orang lain. Cuma masalahnya,MALAS tu beraja sangat. Kalau rajin sikit je, dah boleh study kat oversea dah awak tu. Ni tidak,tersangkut kat uni dalam msia je.nasib baiklah uia tu ade jugak perkataan antarabangsa nye. kalau tak.memang tak boleh nak berbangga lah ibu ni." sedih sebenarnya bila teringat ibu penah cakap cmni. nampak sangatlah saye ni dah kecewakan dia.sobsobsobs.Maafla ibu. kakak cuba k sampai dapat buat master kat oversea.ibu doa je lah http://www.emocutez.com
 tapi tulah. MALAS! tolonglah pergi. pastu sudah-sudahlah ber-have-fun tu. Buang masa,malah buang duit jugehttp://www.emocutez.com

Jadi hari ni, datang juga kesedaran bila tetiba dok review result dari 1st year sampai the current one. Dulu pointer memang tak malu lah nak tunjuk orang kampong. sekarang, erkkk.apelah. da nampak tanda-tanda kemerosotannya. memang susahlah nak berangan dapat 1st class degree macam ni. Macam mana nak jadi lawyer,kalau tak pandai.uwaa. Tolong saya. tolonglah nasihatkan saya..

No comments:

Post a Comment